Penapis Air Dew

Jakmas Car Rental
KEISTIMEWAAN PENAPIS AIR DEW (Tiada stok buat masa sekarang)

Katrij Dew bebas dari unsur-unsur penggunaan tulang haiwan, hanya menggunakan tempurung kelapa sebagai bahan gantian tulang haiwan. 

Formula kandungan setiap katrij di dalam berbeza dan tiada syarikat lain yang boleh menciplak sukatan dan ukuran bahan tersebut dalam katrij. Kajian hampir 7 tahun untuk menghasilkan penapis air Dew yang berkualiti. 

Sesetengah penapis air di pasaran, tempoh hayat gantian katrij dalam 1 tahun mencapai sehingga RM300.00 hingga RM400.00 setahun dan melibatkan 2 atau 3 katrij dalam setahun, sedangkan Penapis Air Dew hanya memerlukan belanja RM98.00 untuk tempoh 1 tahun pertama. Harga katrij yang murah dan mampu dimiliki.PH air yang hampir menyamai air Zam Zam. 

Boleh membantu menyelesaikan pelbagai penyakit seperti sakit-sakit sendi, batu karang, gout, membantu meneutralkan asid dalam badan dan sebagainya. 

Penyelenggaraan yang mudah dan murah kerana tidak menggunakan elektrik. Penapis Dew telah melalui ujian makmal Sirim. 

Air Dew boleh diminum tanpa was-was dan boleh digunakan sebagai air penawar untuk tujuan perubatan.


KAJIAN MAJLIS AIR ANTARABANGSA

Kajian para saintis menyatakan pelbagai penyakit berpunca dari sel tubuh yang berasid dan ia terbentuk dari pemakanan seharian kita.

Mineral berakali yang terdapat didalam air minuman boleh membantu meneutralkan sisa buangan berasid sebagai pencegahan terhadap pelbagai penyakit seperti gout, sakit sendi dan sebagainya.

MENGAPA AIR PERLU DI RAWAT? 





Berlakunya pencemaran sungai oleh:

  • Pembuangan sisa toksik dari industri
  • Pembuangan sisa kumbahan
  • Pembuangan sisa racun dari tanaman
  • Pembuangan sisa kumbahan ternakan
  • Kegagalan pihak pengurusan air merawat bekalan air seperti kandungan Ammonia yang tinggi, air berbau, tidak jernih, kandungan klorin yang tinggi dan air berwarna keruh
  • Pendedahan kepada radikal bebas
Oleh itu anda memang perlukan penapis air.

MENGAPA MEMILIH PRODUK PENAPIS AIR DEW ? 

Apa yang menjadi masalah ialah harga tunai di pasaran Penapis Air terlalu tinggi sehingga mencapai RM2,000.00 harga tunai dan kos penyelengaraan yang mahal berbanding penapis Dew yang lebih murah dan berkualiti tinggi. 

….Dew WATER berupaya memulihkan penyakit migrain, gout, gastrik, buasir, batu karang, hepatitis A, hepatitis C, sakit urat, mengurangkan masalah syndrom down dan berbagai penyakit lagi…


Harga Pengguna

Semenanjung Malaysia : RM 900
Sabah & Sarawak : RM 1000


TEMPAH SEKARANG

Soal Jawab mengenai Penapis air Dew

Apakah keistimewaan DEW Water?

Katrij yang dihasilkan bebas dari unsur- unsur penggunaan tulang haiwan. Tempurung kelapa sebagai bahan gantian tulang haiwan.

Adakah Kandungan setiap katrij sama seperti penapis air lain di pasaran?

Formula kandungan setiap katrij di dalam berbeza dan tiada syarikat lain yang boleh menciplak sukatan dan ukuran bahan tersebut dalam katrij. Kajian pihak pengilang hampir 7 tahun untuk menghasilkan penapis air DEW yang berkualiti.

Adakah kos penyelenggaraan membebankan pengguna?

Sesetengah penapis air di pasaran, tempoh hayat gantian katrij dalam 1 tahun mencapai sehingga RM300.00 hingga RM400.00 setahun dan melibatkan 2 atau 3 katrij dalam setahun, sedangkan penapis air DEW  memerlukan belanja RM98.00 untuk tempoh 1 tahun pertama. Harga katrij setiap satu murah dan mampu milik.

Adakah pihak HPA akan menyediakan perkhidmatan pemasangan dan pertukaran katrij kepada pengguna?

Pemasangan digalakkan dilakukan oleh pengguna sendiri, ini kerana pemasangan adalah mudah dan cepat,pengguna juga disarankan mencuci RCB (Filter di luar) bila keadaan penapis itu terlalu kotor(kebiasaannya 1-2 bulan bergantung tahap kebersihan air).Dengan pengetahuan pemasangan pada permulaan, ianya menjadi mudah bagi pengguna untuk mengendalikannya.

Staff HPA di cawangan akan member tunjuk ajar bagaimana hendak memasang. Dan jika pengguna masih tidak faham, Pihak HPA bersedia memasang DEW water filter di rumah anda.

Apakah yang perlu dilakukan jika mendapati penapis berkenaan bocor atau air tidak keluar pada adaptor air DEW  setelah pemasangan dibuat?

Pertama sekali lihat pada connector dan RO Tube dan pastikan penyambungan dilakukan dengan ketat

Kedua ,Jika air pada katrij pertama tidak penuh,longgarkan CAP pada ROC bagi mengeluarkan udara yang ada dalam ROC dan ketatkan kembali setelah air didapati penuh.

Ketiga, Jika masih juga berlaku kebocoran sila hubungi  nombor telefon berikut 019-6507363

Adakah perkhidmatan lain dan alat ganti disediakan oleh pihak HPA?

Ya,pihak kami akan memaklumkan 1 bulan sebelum tempoh hayat katrij tamat.Alat- alat ganti tulen akan akan di cawangan HPA  berdekatan anda.Jika terdapat sebarang masalah berkaitan DEW anda boleh terus menghubungi  nombor 019-6507363 atau cawangan berdekatan anda.

Berapa tahun jaminan bagi produk penapis air DEW?

Pihak kami memberi jaminan 1 tahun.Kerosakkan adalah disebabkan pemasangan tidak mengikut piawaian di kilang.Sekiranya kerosakkan atas kecuaian pengguna,pihak pengguna tidak berhak menuntut apa-apa atas HPA
Adakah produk penapis air DEW mendapat pengiktirafan yang ditetapkan daripada badan-badan berkaitan dengan pengeluaran penapis air.

Ya,penapis air DEW mendapat beberapa pengiktirafan dan standard seperti:-
  • MWA-Malaysian Water Association
  • SWA-Singapore Water Association
  • SIRIM-Institut Penyelidikan Industri dan Standard Malaysia
  • Produk Ahli PPIM
  • Produk Halal oleh JAKIM

To Top