Rawatan Batu Karang

Jakmas Car Rental
0

SAKIT batu karang sudah terlalu kerap kita dengar. Jika bukan diri sendiri, pasti ada rakan atau saudara mara yang mengadu pernah berdepan masalah yang menjejaskan kehidupan seharian.

Apa tidaknya, ada yang sukar berjalan akibat kesakitan teramat sangat pada perut sehingga terpaksa cuti sakit. Apakah sebenarnya masalah ini? Batu karang merujuk keadaan yang mana wujud sisa mineral halus seakan batu kristal di sepanjang saluran kencing. Saluran ini mengandungi organ seperti buah pinggang, ureter, pundi kencing dan urethra yang berfungsi menapis darah untuk membuang kekotoran yang kemudian disingkir dari tubuh.
Pembentukan batu biasanya mula terbentuk di buah pinggang sebelum bergerak ke bahagian lain saluran kencing hingga tersumbat di tiub yang lebih kecil seperti batu pundi, batu uriterik dan batu buah pinggang menyebabkan pesakit merasa sakit yang teramat sangat.

Punca utama terbentuknya batu karang terbahagi kepada faktor luaran membabitkan diet yang tinggi kandungan bahan kimia atau purine. Bahan kimia ini ada di dalam organ dalaman haiwan, angsa, ekstrak daging, makanan laut, telur ikan dan arak,” katanya ketika ditemui, baru-baru ini.

Faktor lain penyebab batuk karang adalah kurang minum air, keadaan kerja yang tidak banyak pergerakan (seperti di pejabat atau kerjaya pemandu lori, teksi) dan kerja di luar yang terdedah kepada matahari. Tidak ketinggalan, faktor geografi iaitu negara Asia termasuk Malaysia yang ramai pesakit batu karang serta bangsa yang mana mereka berkulit cerah lebih mudah menghidapnya berbanding kulit hitam.

Punca lain termasuk kadar mineral tidak seimbang, peningkatan hormon, pesakit yang menjalani pembedahan pintasan usus, kekurangan bahan-bahan pencegahan dalam air kencing (citrate, magnesium dan zink), jangkitan saluran kencing dan laluan kencing yang tidak normal. 

Tanda-tanda utama penyakit batu karang termasuk rasa senak secara mengejut dan berulang-ulang dan terlalu sakit hingga ada pakar yang menggambarkan kesakitannya lebih teruk daripada sakit bersalin, kencing berdarah, muntah-muntah dan kencing tak lawas.

Bagi tanda-tanda yang agak lewat pula, adalah kegagalan buah pinggang, loya, muntah dan sesak nafas.

Mengenai saiz batu karang, katanya, ia bergantung kepada di mana lokasi ia terbentuk sama ada di dalam buah pinggang yang mana ia boleh memenuhi semua rongganya dengan saiz maksimum sehingga 4 sentimeter.

Dalam pundi kencing pula ia boleh memenuhi rongga itu sehingga 10 sentimeter dan di saluran uriter (antara buah pinggang dan pundi kencing) selalunya kurang daripada satu sentimeter. 

Rawatan:

Selain dari pengubatan cara moden, terdapat alternatif lain untuk pengubatan Batu Karang iaitu pengubatan menggunakan 100% herba terpilih yang di keluarkan dan terbukti berkesan oleh HPA. Mengapa memilih herba HPA?
  1. Menjimatkan kos. Rawatan di hospital dan pakar adalah mahal. Kos rawatan herba HPA adalah jauh lebih murah. Mengapa anda tidak mencuba dahulu rawatan Herba HPA
  2. Produk rawatan batu karang dalam bentuk kapsul. Tidak perlu menggunakan asap dan sebagainya.
  3. Produk rawatan batu karang HPA adalah 100% herba. Jadi tidak perlu khuatir akan kesan sampingan.
Pakej Rawatan Batu Karang HPA 

Konsep sinergi merupakan salah satu lagi konsep yang penting dalam perubatan herba HPA. Konsep ini akan menggabungkan beberapa produk dalam merawati sesuatu penyakit untuk menghasilkan kesan yang lebih baik. Pakej Rawatan Resdung menggabungkan 3 produk iaitu MALAC, MADU DAN HERBA REBUSAN ALAC.


Malac

Herba yang bersifat diuretik berfungsi sebagai anti hipentensi dan anti piretik yang amat baik untuk untuk penjagaan buah pinggang, memecahkan batu karang, penyakit Epilepsi, Infeksi saluran air kencing, kencing berdarah dan sakit gout. Bagi penderitaan Batu Karang disarankan amalkan bersama madu asli bagi tujuan memecahkan batu karang.

Malac menggunakan herba utama lalang telah terbukti amat mujarab dan di cadangkan dijadikan amalan untuk mereka yang menghadapi masaalah tersebut.

Diluluskan Kementerian Kesihatan Malaysia MAL 05090041T

Setiap kapsul 270mg mengandungi

  1. Stem Tetracera Indica 94.50 mg
  2. Radix Bambusa Vulgaris 87.75 mg
  3. Radix Imperata Cylindrica 87.75 mg 
Setiap Botol Mengandungi 75 kapsul.

Keistimewaannya

  1. Sesuai untuk semua jenis penyakit batu karang.
  2. Tiada kesan sampingan kerana produknya adalah berasaskan HERBA
  3. Ramai yang telah mengunakannya dan feedback yang diterima amat memuaskan
  4. Harganya murah berbanding produk lain yang sepertinya.
Madu

Madu Asli HPA diambil dari Timur Tengah (padang pasir) amat baik untuk dijadikan sebagai makanan kesihatan kerana kualitinya yang tinggi dimana kadar kelembapan air di bawah 20%. Madu ini diambil dari lebah yang menggunakan pokok kurma, tin dan zaitun.

Di dalam Surah An-Nahl: Ayat 68-69 yang bermaksud; ” Dan Tuhanmu mewahyukan kepada lebah : “Buatlah sarang di bukit, di pokok-pokok kayu dan di tempat-tempat yang dibuat manusia. Kemudian makanlah dari setiap buah-buahan dan tempuhlah jalan Tuhanmu yang telah dimudahkan untukmu. Dari perut lebah itu keluarlah minuman (MADU) yang bermacam-macam warnanya, di dalamnya terdapat ubat yang menyembuhkan manusia. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda (Kebesaran Allah) bagi orang yang berfikir”.

Terdapat juga beberapa Hadis Sahih yang menceritakan para sahabat menggunakan madu sebagai ubat. Rasulullah SAW menjadikan madu sebagai makanan sebelum sarapan pagi dengan mencampurkan dengan air. Ini terbukti oleh pakar-pakar pemakanan kesihatan amalan yang sedemikian akan membantu di dalam proses penghadaman. Oleh kerana madu ini tidak mempunyai kotoran atau racun ia memudahkan fungsi hati dan ginjal. Madu asli juga dapat menaikkan kekuatan fizikal dan mental seseorang.

Untuk orang yang telah uzur dan lanjut usia dicadangkan mengamalkannya satu sudu besar setiap hari sebelum makan. Madu boleh merawat dan menyembuhkan penyakit kulit seperti jerawat, gatal-gatal, luka akibat terbakar, bisul serta kurap dengan cara menyapukan Madu Asli ke bahagian tersebut.

Madu Asli boleh membantu mempercepatkan pertumbuhan kanak-kanak yang menghadapai masalah lambat berjalan. Ini terbukti dalam satu kajian iaitu seorang kanak-kanak yang menghadapi masalah tersebut dapat diselesaikan dengan mengamalkan 2 sudu kecil setiap hari selama 40 hari dan ia menunjukkan satu perubahan yang ketara pada tubuh badan dan akhirnya mampu berjalan.

Komposisi (375 gram per botol) :
Madu Asli diambil dari Timur Tengah

Dos :
Sinergikan dengan:-
  1. Madu Asli + Malac/Alac = amat baik untuk memecahkan batu karang (Gallstone) dan melancarkan pengeluaran air kencing.
  2. Madu Asli + Teh Herba = khasiatnya sebagai pemakanan kesihatan.
  3. Madu Asli + Coscinium Plus = amat baik untuk mengatasi masalah alahan(allergy/resdung).
  4. Madu Asli + Paramaria Plus = dapat menambahkan dan memperbaiki kesihatan wanita.
Herba Rebusan ALAC

Merupakan produk dalam bentuk herba periuk. Dirumus khas daripada seratus peratus pokok herba tempatan yang bermutu tinggi. Mempunyai khasiat pengubatan yang tersendiri. 

Cara Penyediaan:
  1. Masukkan kesemua campuran ini ke dalam periuk (Periuk tanah atau yang lain yang terbaik).
  2. Masukkan air yang sama sukatan dengan herba tersebut (1:1)
  3. Panaskan dengan api yang perlahan hingga mendidih.
  4. Pastikan melebihi 1 jam.
  5. Minum selepas daripada makan.
  6. Dos yang ditentukan: 1 cawan kecil
  7. Minum 1 hari 3 kali (pagi, petang dan malam)
  8. Sekiranya air didih telah habis ulangi seperti di atas.
  9. Ubat periuk ini hanya untuk 3 kali ditambah air (14 hari)
Berat Kandungan:
Antara 200 gram hingga 250 gram mengikut kategori jenama herba.

pegaga+coscinium+ ALAC

    Harga pakej

    Harga Pengguna
    Semenanjung Malaysia: RM 72.00 + 7.00
    Sabah & Sarawak: RM 79.00 + 7.00
    Sila klik untuk membuat tempahan.
      
    Sekiranya pembayaran menggunakan kad kredit sila klik Add To Cart
    Pakej Batu Karang


    Pembelian anda adalah selamat menggunakan PayPal. Sila lihat polisi pembayaran melalui PayPal di sini.

    Sertai kami di HPA untuk menapatkan harga yang lebih murah dan ganjaran-ganjaran menarik, serta boleh juga menjana pendapatan bulanan yang lumayan sebagai usahawan HPA. Dapatkan maklumat lanjut di sini

    Post a Comment

    0 Comments
    * Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
    Post a Comment (0)
    To Top