Subway Britain dan Ireland Hanya Hidangkan Daging Halal

Jakmas Car Rental
0
Produk Halal
Subway sandwich

Rantaian Sandwich Subway mempertahankan polisi untuk mengubah kandungan beberapa produk selaras dengan permintaan oleh orang Islam untuk daging yang mematuhi undang-undang syariah.

Sandwic di 185 cawangan Subway di Britain dan Ireland tidak lagi datang dengan ham atau daging babi kerana itu dianggap sebagai haram di dalam Islam.

Daging babi itu telah digantikan dengan ayam belanda dalam usaha syarikat untuk mengelakkan menyinggung perasaan pelanggan Islam. Daging ayam belanda adalah halal, atau bersih, kepada orang Islam.

Semua restoren Subway akan memaparkan pelekat tingkap: " Semua daging adalah Halal. "

Jurucakap Subway berkata: "Semua pembekal kami mematuhi undang-undang kebajikan haiwan EU sebagai minimum dan kami memerlukan pembekal produk halal untuk menerima pakai menakjubkan haiwan sebelum penyembelihan mereka Semua daging halal yang disahkan oleh pihak berkuasa yang halal sesuai. .

"Semua kedai Subway memaparkan pelbagai tanda halal sebagai bukti mereka menghidangkan makanan halal. Tanda halal akan diletakkan di panel menu, maklumat pemakanan dan di tingkap depan kedai. "

Sumber: Yahoo News

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Post a Comment (0)
To Top